сряда, 19 февруари 2014 г.

Канелони с кайма и бешамел

    Здравейте на всички които обичат да надничат при мен!
Новото при мен след дългото ми отсъствие от блога поради майчинство е, че след появилата ми се анемия по време на бременността, започнах отново да хапвам месо и риба. Така, че от време на време ще се мярва в блога по някоя такава рецепта.



Днешното ми предложение е канелони. Да призная никога не бях готвила с тях, но трябва да призная, че е голям пропуск от моя страна….Миналата седмица изведнъж ми дойде вдъхновение да се опитам да направя нещо с тях, но понеже нямах никаква идея се доверих на рецепатата върху кутията, а за сверка гледах няколко италиански видео в YouTube как се правят.

Kaneloni s kaima i beshamel_8008

При първия ми опит резултата се хареса на всички, най-важното…Александра пак яде с ръчички от чинията и затова решихме пак да ги направим скоро. В изпълнението на двата опита участва даже и таткото. Първият път забравих да завия тавичката с алуминиево фолио (пишеше го в рецепата) и канелоните ми останаха малко сухи. При втория път обаче долях дори малко водичка в тавата преди да ги опека, покрих с фолио и всичко беше както трябва.

Снимките ми не са от най-хубавите, но нямаше време за по-добри. След като извадих тавата на масата, веднага се залепиха покрай мен таткото и Александра и почнаха да нервничат в хор…таткото да вика: Айде пак с тези снимки, кога ще ядем?, а пък Александра да се протяга към тавата и да повтаря: мам-мам-мам….

Относно продуктите…видях, че май в България няма сирене Регато на Кериголд или кефалотири, така че вие заместете с каквото на вас ви харесва.
Ето и рецептата:

Продукти:
  • 1 опаковка от 250 гр. канелони
  • 1 ч.ч. жълто сирене Регато ( може да заместите със пармезан или кашкавал по ваш избор)
За доматения сос ( Сос Наполитана ):
  • 1 скилидка чесън
  • 500 гр. пресни домати настъргани на ренде (или 1 консерва)
  • 1 ч.л доматено пюре
  • 1 ч.л. захар
  • 1 голям морков
  • сол, пипер на вкус
  • 3 с.л. зехтин
За соса с кайма ( Сос Болонезе ):
  • 850 гр. кайма
  • 1 глава лук дребно нарязан
  • 70мл. бяло вино (=1 винена чашка)
  • 1 парченце от пръчка канела
  • 1 ч.л. доматено пюре
  • 1 ч.ч. доматена салца (заделете я от салцата която ще сварите)
  • 3 с.л. зехтин
За бешамела:
  • 600 мл. прясно мляко
  • 4 с.л. брашно (без връх)
  • 5 с.л. зехтин
Приготвяне:
1) Направете доматената салца:
   В малка тенджерка загрейте зехтина, сложете скилидка чесън, нарязана на филийки и запържете за кратко, докато чесъна ароматизира маслото и добие бледо златист цвят.
Прибавете настърганите домати, моркова нарязан на парчета, доматеното пюре, захарта, сол и пипер. Варете до средна гъстота. Отстранете парчетата морков от салцата (той ще ви потрябва за пълнежа).

2) Пригответе пълнежа за канелоните:
   Нарежете 1 глава лук на дребно, запържете в 3 с.л. зехтин докато омекне. Прибавете каймата и задушавайте заедно докато побелее. Прибавете парчетата морков, като ги намачкате с вилица. Загасете с виното, прибавете парченцето канела, сол и пипер на вкус, изчакайте да се изпари алкохола на виното и прибавете 1 чаена чаша (150 гр.) от готовата доматена салца и 1 чаена чаша вода. Похлупете тенджерата и оставете да се готви на тих огън за около 20 мин, докато се сгъсти. Свалете от огъня и оставете да се охлади.

3) Пригответе бешамела. Той трябва да бъде по-рядък от обикновено.
  Изпържете 4 равни супени лъжици брашно в 5 с.л. зехтин до светло златисто. Прибавете 600 мл. прясно мляко, щипка захар, сол на вкус и разбивайте с готварска тел, за да стане гладък. Варете докато се сгъсти. Свалете от огъня и добавете 1/2 ч.ч. жълто сирене Регато.

4) Оформяне на ястието:
   Изберете подходяща тавичка, която да събере плътно канелоните. Разпределете 5 супени лъжици бешамел на дъното на тавичката и поръсете 2-3 лъжици от доматената салца.
Към пълнежа от кайма прибавете 5 с.л. бешамел и разбъркайте.
С тази смес напълнете канелоните (без да ги варите предварително) с помощта на лъжичка (или ако желаете може да използвате пош, става по бързо).

Kaneloni s kaima i beshamel_7978

Така напълнените канелони покрийте отгоре с останалото количество бешамел (аз прибавих и малко водичка в тавата допълнително, за да се изпекат и омекнат хубаво). Накрая поръсете с доматена салца отгоре.

Προβολή άλμπουμ
Канелони с кайма и бешамел
ΠΡΟΒΟΛΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ
ΛΗΨΗ ΟΛΩΝ
 
Покрийте тавичката с алуминиево фолио (за да се задуши ястието и да омекнат добре канелоните) и изпечете на 200C във фурна без вентилатор (за да не се пресече бешамела) за 35-40 минути.
Свалете алуминиевото и посипете ястието с ½ ч.ч. сирене Регато, допечете до златисто.

Ако имате търпение можете да видите нагледно как се оформя ястието в тези клипчета (аз лично предпочитам първото, с възрастния готвач, хареса ми неговия начин,


от второто ми хареса колко бързо се пълнят с пош. (авторът не позволява да бъде вградено, цъкнете на линка)
https://www.youtube.com/watch?v=iqq6Me68k4g



Добър апетит!







Добре дошли в моя блог! Всички представени рецепти в блога са приготвени, оформени и заснети от мен, както и всички публикации са обект на авторско право по смисъла на Закона за авторско право и сродните му права. Можете да ги изплозвате с не търговска цел като посочите линк към тях.

30 коментара:

  1. Чудесни са станали! И аз правих скоро, но този начин непременно ще опитам!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здраве, Жани! Днес си мислех за теб, засякох стари твои коментари в блога си и ето, че си прописала отново, радвам се за това!:)))

      Изтриване
    2. Здравей Светле, след дълго мълчание отново пиша в блога. От една страна малката се сърди, като ме види вторачена в екрана, от друга страна таткото...Обаче и аз имам нужда да се разтоварвам с нещо различно. Като общо блогът заема доста от личното време.
      Поздрави с пожелание за хубав утрешен ден!

      Изтриване
  2. Трянче а как ги правиш ти? Пусни ми линк...

    ОтговорИзтриване
  3. Обичам канелони и рецептата ти, Жани е много хубава...как да те чакат за снимки:)!
    Поздрави! Хубав следобед!

    ОтговорИзтриване
  4. Ванче точно ти си човека, който може с компетентност да каже как се правят точно канелони с кайма! Ако имаш да предложиш нещо или да направиш коментар за това как ги правя моля те сподели,
    Хубав следобед и на вас!

    ОтговорИзтриване
  5. Не съм правила канелони, но много изкусително ги предлагаш! Реакцията на близките е най-добрата оценка! :)
    Приятна вечер, Жани!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Значи е време да опиташ и ти :) И аз в началото много се съмнявах дали ще ни хареса, и си мисля...пък не може да е толкова зле като почти със същите продукти се прави пастицио.
      Слънчев утрешен ден!

      Изтриване
  6. Прекрасни са канелоните, а това със снимките ме накара да се позасмея - добре позната ситуация.....Лека нощ, Жани!

    ОтговорИзтриване
  7. Получили са се страхотни, Жане, опредлено разбирам нетърпението на семейството. :) И колко ми е позната репликата на таткото... :)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ооооо, още една сродна душа, която ме разбира...
      Таткото все мърмори...какво все толкова пишеш в този блог...аман с тези снимки...:(
      Поздрави!!!!!

      Изтриване
  8. Прекрасни са!
    Толкова обичам канелони, ще трябва скоро и аз пак да направя, така съблазняват твоите! По едно време се забавлявах да си събирам рецепти и за тях, толкова много ги харесваме вкъщи :-)
    Сърдечни поздрави и пожелание за цветни дни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Лети, а аз започвам да събирам рецепти с банани..:) може ли да ми подариш една от твоите.
      Малката кога яде банан, кога я моля и не ще..
      Сърдечни и на теб и слънчев и спорен утрешен ден!

      Изтриване
    2. Ама разбира се, Жани! Даже имам две вече качени в блога от преди, ето: http://lety-culinaryadventure.blogspot.com/2010/05/banana-bread-by-david-lebovitz.html и още ето този: http://lety-culinaryadventure.blogspot.com/2011/10/blog-post_18.html и двата стават много хубави (поне по нашия семеен вкус), но този на Дейвид Лейбовиц е особено вкусен. Ще поразровя и из тетрадките вкъщи за още рецепти, които не са видели бял свят още в блогчето :-)
      Сърдечен поздрав!

      Изтриване
    3. Оооо, не знам защо не успях да ги постна като линкове, извинявай! Но ако ги копираш и пуснеш в търсачката, така както са, като адреси, ще си излязат публикациите. Надявам се да са ти полезни и да ти харесат тези варианти!

      Изтриване
    4. Линковете не работят, защото Блогер не позволява тази опция, благодаря за рецептите, записах си ги и в най-скоро време Алаксандра ще ги опита. Благодаря мила!

      Изтриване
  9. Това с досадното снимане е май при всички с блогове.Нетърпението на околните не стихва,но пък ние продължаваме да си снимамане-не става без снимка.Жани веднъж и аз пълних канелони,вкусно се получи,но самото пълнене не ми е от любимите.Иначе изглеждат толкова вкусни....
    Приятен ден и целувки на малката Александра....

    ОтговорИзтриване
  10. Значи мърморененто не е само при мен, то било нормален феномен, :)
    Пълненето с лъжичка и на мен не ми харесва като идея, зашото първия път когато ги правих започнах да ги пълня с лъжичка. Обаче ми се видя досадно, тогава ми дойде идея да напълня канелоните с пош. Пресипах сместа в найлонов плик, отрязах крайчето с ножица и така шприцовах пълнежа в канелоните за нула време!
    Вторият път пак щях да ги пълня по "бързия начин", обаче таткото реши да се изяви като готвач и почна да мърмори..."Дай, дай...да видиш, как ще ги напълня аз!" И тогава ми се предостави удобен момент да снимам как се пълнят. За моя изненада наистина ги напълни бързо, макар и с лъжичка. Значи може и да не съм от най-сръчните :(
    Приятен ден и целувки на малкото слънчице!

    ОтговорИзтриване
  11. Жани,честита дъщеричка Александра!
    Да расте здрава и винаги усмихната!
    Приготвила си превъзходно ястие,което и аз трудно бих изчакала да снимаш,представям си как ухае!
    Чудесни са снимките!
    Сирене Кефалотири вчера гледах в Кауфланд и се чудех какво ли е на вкус,но следващия път ще тествам.
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  12. Роси, кефалотири прилича на кашкавал, но по-сух (твърд) на пипане.
    Благодаря за посещението, мила!

    ОтговорИзтриване
  13. И аз не съм приготвяла още канелони в къщи. Имам чувството, че ще ми допаднат и като, че ли наподобяват лазанята, така ли е? Прекрасно изглежда твоето предложение! Кефалотири съм купувала от Кауфланд. Прекрасна вечер и прегръдки за чаровната Александра!:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз не съм правила още лазаня в къщи, яла съм на гости в едно семейство, където съпругът беше италианец и готви много хубаво, мммм....и ми харесаха много, бяха направени с кайма и бешамел, също като тези канелони. Жълтите сирена уж един вид, например кефалотири, но според производителя имат и различен вкус, може да са по-пикантни или пък по-солени, не мога да препоръчам някоя конкретна марка например за да се използва вместо Регато, на което съм опитвала няколко марки, на вкус не се различаваха много едно от друго и могат да се използват в паста на фурна. Благодаря за пожеланията, Александра вече съм я нагушкала от теб!
      Спорен и слънчев утрешен ден!

      Изтриване
  14. Много ги обичам:)чудна рецепта!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Тортичке, влизам два дни в блога ти, опитвам се да ти пусна коментар и не става, да не би да си изключила опцията за пускане на коментар?

      Изтриване
  15. Да, и аз правя от година канелони и всеки път все по- вкусни ни се струват. Ще пробвам твоите!

    ЧБМ! Живи и здрави да сте!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Честита Баба Марта Марте и честит имен ден!
      Поздрави!

      Изтриване
  16. Привет, Жани!
    Тази седмица приготвих канелоните - чудесни са! Малко по-различна е плънката при мен.
    Поздрави сърдечни и благодаря! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Важното е, че си се доверила на предложението ми и че са ти харесали. Поздрави!!

      Изтриване
  17. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...