четвъртък, 29 септември 2011 г.

Сладко от праскови

       Този месец варя вече за четвърти път сладко от праскови. Всъщност, до сега не бях правила, но понеже всеки път става невероятно вкусно и ароматно, реших да ви споделя рецептата. Пропорцията плодове-захар е мое вдъхновение и резултатът е доказано-отличен.

Sladko ot praskovi_5763
      
       Според броя прасковите, меря захарта с чаени чаши (165гр.) Измерих, че един пакет (1кг.) захар е равен на 6 ч.ч. На 2,5 праскови сипвам 1ч.ч.захар. Примерно за една доза: 10 праскови+4 ч.ч. захар.

Sladko ot praskovi_5843
Още горещо, тъкмо извадено,от тавата…..

Sladko ot praskovi_5771b
На следващия ден….

       Избирам плодове, които са узрели и имат аромат. Обелвам кожата с нож, а ако има нужда ги бланширам за 1-2 мин във вряла вода, за да се белят по-лесно.

       Изваждам костилките и нарязвам на едри филийки. Снимките ми са сборни. Когато варих третия път сладко, се наложи да бланширам прасковите.

Sladko ot praskovi_5155Sladko ot praskovi_5144

       В дълбок съд редя ред нарязани праскови, насипвам със захар и отново плодове, като накрая покривам със захар. Оставям за 2-3 часа в хладилника да си пуснат сок и да се разтопи захарта.
След това разбърквам плодовете с захарта да се размесят добре. 

       Варя на дози в широка тава, като внимавам всяка доза плодове да е на слой с дебелина не повече от 2 пръста. Варя докато се сгъсти (около 15 минути).
Когато тавата не е препълнена с плодове, се отпенва лесно, сладкото се сгъстява бързо, не потъмнява и плодовете се запазват цели.

Sladko ot praskovi_5173Sladko ot praskovi_5165

       Това количество, на тези снимки, например разделям на две дози. Готовата доза сипвам в тенджера, а след като сваря и втората доза, ги смесвам. тогава добавям лимонената киселина като доварявам оше 2-3 минути заедно.

Sladko ot praskovi_5848Sladko ot praskovi_5849Sladko ot praskovi_5850Sladko ot praskovi_5861Sladko ot praskovi_5864Sladko ot praskovi_5863
Когато лъжицата оставя пътечка, сладкото е готово
.
       Последния път  сварих сладко от 50 праскови и 20 ч.ч. захар на четири дози. Плодовете бяха естествено узрели (може и назор, всякакви магии стават) и се белеха лесно.
Sladko ot praskovi_5833

Сладкото може да се направи и от нектарини.

Продукти за една доза:
10 праскови
4 чаени чаши захар (4х165гр.)
1 равна чаена лъжичка лимонена киселина (лимонтозу)


И като за начало можете да го направите и с половин доза :)))))))) Ще ви се получи отлично!

Подобни рецепти:

 Сладко от череши














 Сладко от ягоди

Добре дошли в моя блог! Всички представени рецепти в блога са приготвени, оформени и заснети от мен, както и всички публикации са обект на авторско право по смисъла на Закона за авторско право и сродните му права. Можете да ги изплозвате с не търговска цел като посочите линк към тях.

31 коментара:

  1. Разкошно ти се е получило!!! И как изглежда само върху филийката... да изчезвам по-бързо оттук :))

    ОтговорИзтриване
  2. Какво по-хубаво от домашно сладко,Жани?!
    Браво,страхотно ти е станало!

    Сърдечен поздрав!

    ОтговорИзтриване
  3. Мили дами, Федора и Еликсир,вероятно със сладкото ми от праскови да не съм показала някакво новаторство, всеки знае да прави сладко, особено в България,но понеже стана изключително сполучливо и 4-те пъти, та го пуснах, защото все на някоя млада домакиня, може да са от полза рецепта и начина по който го правя.
    Благодаря за милите коментари!
    Прегръщам ви!

    ОтговорИзтриване
  4. страхотно.. и аз тази година правих от праскови 5-6 бурканчета общо :)
    Поздрави, Жани и хубав утрешен ден от мен!

    ОтговорИзтриване
  5. Само 5-6? Ние го хапваме върху кисело мляко, става чудесен десерт, вместо да купуваме десертни млека.
    И на теб, хубав утрешен ден мила!

    ОтговорИзтриване
  6. Прекрасно сладко Жани.
    Това на филийката си го заплювам...пу за мен..:)))
    Представям си какъв аромат има само, никога не съм опитвала такова сладко.Ще пробвам с нектарини ,дали ще стане.
    Поздрави и прегръдки миличка!

    ОтговорИзтриване
  7. Зиче, последната партида,я правих с нектарини, то си личи на снимката, Понеже не намерих на пазара хубави праскови, взех нектарини, стана чудно, както си личи и на снимката с чинията. Ароматът е вълшебен! А нарязаните праскови ги остави задължително да постоят със захарта, докато пуснат вода, това много съкращава времето за варене и запазва плодовете цели.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Напротив,по добро сладко става от нектарините отколкото от другите видове праскови.

      Изтриване
  8. Изглежда невероятно вкусно, а върху тези кексчета/може би/ме караш да преглъщам от сутринта:)

    ОтговорИзтриване
  9. Бравооо,Жани и аз сложих тази година!Какви хубави сладкиши стават с негооо мммм....
    Много апетитни снимчици!
    Прегръдки и хубав ден:)

    ОтговорИзтриване
  10. Толкова слънчеви и апетитни снимки, Жани! Сладкото ти се е получило пер-фект-но!!!! Изглежда толкова изкусително!
    Прегръдки и пожелания за хубави почивни дни!:-))

    ОтговорИзтриване
  11. Траянке, ти си невероятна кулинарка. Виждала съм в блога ти чудесни предложения. Едно такова бързо сладко ще бъде за теб играчка да направиш :))

    ОтговорИзтриване
  12. Кате, сигурна съм, че и при теб сладкото се е получило перфектно. Ти с каквото и да се захванеш, винаги става приятна изненада. Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  13. Мони, самите плодове излъчват слънцето, изпълнени са със слънце и витамини и затова и снимките са толкова привлекатели.
    А ти нали си майсторка на мъфините, си представям какви сладки изненади можеш да сътвориш:))))))))))))))))))

    ОтговорИзтриване
  14. Ммм Жани, прелест, много обичам сладко от праскови :) Изглежда много вкусно!
    Усмихнат уикенд :)

    ОтговорИзтриване
  15. Страхотно изглежда сладкото от праскови!
    Аз все се каня да направя някакво сладко, но така и не се престраших досега. Благодаря за подробното описание на приготвянето. Ще опитам някой път :)
    Поздрави и хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  16. много обичам сладко от праскови, никога не съм го приготвяла в домашни условия, но задължително ще пробвам

    ОтговорИзтриване
  17. ЗДРАВЕЙ ЖАНИ! Ше се пробвам и аз да направя сладко и мармалад от праскови дано ми се получи , но нали трябва да се пробва.

    ОтговорИзтриване
  18. Разкошно сладко.Трябва ли да се стерилизират бурканите?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Аз не бях ги стерилизирала, само сипвах горещо сладкото в бурканите. При мен нямаше проблеми. Ако не се чувствате сигурна можете да стерилизирате за 5-10 мин.

      Изтриване
  19. Hey! This is my first visit to your blog! We are a group of
    volunteers and starting a new project in a community in the same niche.
    Your blog provided us beneficial information to work on.
    You have done a outstanding job!
    Here is my weblog : sponsor

    ОтговорИзтриване
  20. Изглежда чудесно. Сипвате ли малко вода

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Вода НЕ СЕ добавя, защото няма нужда. Както обесних в рецептата, плодовете се оставят със захарта да престоят в хладилника, дори можете да ги посипете със захар от вечерта и да сварите сладкото на другия ден. Ще видите, че плодовете ще пуснат сами доста вода. Успех!

      Изтриване
  21. Стерилизират ли се след това бурканите за 5 минути ?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Аз не съм стерилизирала. До сега не съм имала проблеми. Само сипвам горещо сладкото в бурканите и после ги обръщам обратно и ги оставям да изстинат така, за да хлътне капачката. Успех!

      Изтриване
  22. Здравей Жани от 10 прасковки колко бурканчета излизат от пюре бурканчета и ванилия добавяш ли

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте, не мога да си спомня точно, но мисля около 4-5. Може да сложите ванилия, ако желаете, аз не съм слагала.
      Поздрави!

      Изтриване
  23. Здравейте, а дали може да се сложи сок от прясно изцеден лимон вместо лимонтозу?

    ОтговорИзтриване
  24. Ще го пробвам днес Дано да успея да го направя Утре ще пиша какво се е получило Стискайте ми палци

    ОтговорИзтриване
  25. Здравейте, никъде не можах да видя на колко градуса се пекат прасковите. Иначе сладкото се е получило направо вълшебно.
    Поздрави и хубави дни.

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...